Eerste dag/avond in Schotland

Vanmorgen waren we erg ongeduldig dus rond half 11 stuurden we een appje naar Marianne en Bert dat wij al klaar waren. Zij ook dus ze kwamen ons gelijk ophalen. Nog snel de laatste spulletjes in de koffer gooien en daar gingen we.....
Rond half 1 waren we op Schiphol na een warm ritje in de bus vanaf P3. Eerst daar wat gedronken en toen kwamen Inge en Zara Megan ophalen om bij hun in Hoorn te logeren.
We gingen door de douane en paspoort controle. Dat blijft toch altijd een gedoe en erg veel wachten en aanschuiven. Eindelijk er doorheen, een broodje gegeten. Onze vlucht had 15 minuten vertraging. Dus nog ff geduld aub....toen kwamen we collega en buurman Fred tegen op Schiphol.
Om 15.15 konden we boarden en we gingen om 15. 45 de lucht in. We hadden geen geluk in de hal want de automaat van het drinken nam mijn 2 euro in beslag maar gaf er niks voor terug.
In het vliegtuig zelf bestelden we maar een flesje water.

Na een uurtje landden we in Edinburgh en na een tijdje wachten konden we van boord. Gelukkig ging alles erg snel, ook bij de autoverhuur ging alles goed. We hebben een mooie witte Renault capture.
Ook het rijden zelf ging Alain goed af, met een klien omweggetje kwamen we bij Alpha guest house aan.

Na het inchecken hebben we de bus gepakt naar het centrum. Hierin moest je gepast betalen dus we hebben eerst bij een winkelcentrum tandpasta gekocht want die was afgepakt van mariannne bij Schiphol en zo hadden we gelijk wisselgeld.
In de bus zaten we bij de schotse tokkkies en een dronken schotse man in een kilt...ach zo maak je weer wat mee.

Eenmaal in Edinburgh centrum gingen we eerst wat rondlopen om de boel te bekijken. We hebben de Royal Mike afgelopen. Vanaf de pub worlds end tot bovenin het kasteel. Waar toevallig net een bruiloft was met super mooie auto's.

Toen toch weer terug gelopen naar het begin of was het toch het end... en heerlijk gegeten bij worlds end. Waar we nog een leuk gesprek aan knoopten met een meisje uit Canada die op vakantie was in Europa.

Nog een drankje gepakt bij een pub als afzakkertje en toen met een wilde rit met de taxi terug naar de guest house.

Morgen bijtijds opstaan want het ontbijt is om half negen en om tien uur moeten we bij de scotch whisky experience zijn.